Bliv aktiv ven af ​​Israel nu!

Kom til Nordic Israel Congress 10.-12. maj for at høre meget relevante foredrag. Vær hurtig med tilmelding, begrænset antal pladser. 

Nyt undervisningsmateriale på palæstinensiske FN-skoler opfordre til vold, jihad og had

Undervisningsmateriale for 2021-2022 med UNRWA-logo på forsiden. (Foto fra IMPACT-se rapport)
- Vi fandt materiale som ikke følger internationale standarder og som opfordre til vold, jihad og martyrdød, antisemitisme, had og intolerance, skriver IMPACT-se.


Den 18. maj 2022 skrev MIFF at EU ville skære i deres UNRWA-bistand: Mens EU sender klart signal til FN agenturet UNRWA om at nok er nok, fortsætter Danmark med at sende 105 millioner danske skattekroner i UNRWA’s lommer om året.

Den 24. juni 2022 skrev MIFF efter endnu en UN Watch rapport advarede om at palæstinensiske skolebørn oplæres i terror, antisemitisme og had: Trods flere krav om at UNRWA fjerner lærer og ansatte som hylder terror, antisemitisme og drab på israelere og jøder, har UNRWA intet gjort. Du er med til at støtte forgiftning af palæstinensiske børns hjerner via dansk UNRWA-bistand.

Nu viser ny rapport fra IMPACT-se at forgiftningen af palæstinensiske skolebørns hjerner fortsætter i UNRA’s skoler.

FN-agenturet UNRWA har tidligere lovet at fjerne problematisk undervisningsmateriale fra deres skoler. Over en halv million skolebørn går på UNRWAs skoler, og uddannelse udgør 58% af UNRWA’s budget.

Alligevel er det problematiske undervisningsmaterialle ikke blevet fjernet. IMPACT-se har fundet eksempler på «opmuntring til vold, jihad og martyrdød, antisemitisme, had og intoleranse» i 2022-undervisningsmateriale. Her er et sammendrag af eskempler fra IMPACT-se rapporten:

  • I skolematerielet inngår tekster som glorifiserer krig og ofring af sit liv og blod for at frigøre «moderlandet» (som de mener er det britiske mandatområde). Et digt lærer skoleeleverne at det at dø som martyr er en «hobby» og at fredsarbejde ikke er ønskeligt samt et tegn på svaghed.
  • Jøderne fremstilles som «urene» og som nogle der «vanærer Al-Aqsa moskéen». Etableringen af Israel fremstilles som en «stor racistisk ulykke». Opgavematerialle henviser til de palæstinensiske myndigheders (PA) skolebøger, hvor jøder fremstilles som iboende forræderiske og fjendtlige over for islam og muslimer.
  • Eksistensen af staten Israel bliver gennemgående ignoreret på landkortene og i anden undervisning i geografi. Israel fremstilles som en europæisk kolonimagt oprettet for at dele den arabiske verden. I kombination med opfordringen til vold for at frigjøre “Palæstina”, kan det kun forståes som en opfordring til voldelig kamp for at afslutte Israels eksistens.
  • Israel beskrives udelukkende negativt. Den jødiske stat anklages for med overlæg at mishandle palæstinensiske fanger og deres familier og for at udslette palæstinensernes identitet. I et tilfælde bliver der også brugt dæmoniserende billeder.
  • Israel omtales som «zionistfjenden» og sikkerhedsbarrieren i Judæa og Samaria (Vestbredden) som «det racistiske annekteringshegn». Det er ikke neutral sprogbrug, som UNRWA hævder at deres skolematerielle skal bruge.

Du kan læse denne artikel gratis på grund af MIFFs over 13.000 medlemmer i Norge og over 1.000 medlemmer i Danmark. Men vi har brug for støtte fra mange flere nu!

Giv en gave her eller brug MobilePay 49739

Bliv medlem