Ole Andersen er teolog og tidligere generalsekretær i Ordet og Israel.
Den 19. juni advarede han i sin kronik i Kristeligt Dagblad om, at situationen i Danmark er ved at komme ud af kontrol: – Hvornår har propalæstinensiske ekstremister overtaget ejendomsretten til København? Jeg er dansk. Jeg er zionist. Og jeg har ret til at være her.
Ole Andersen kender Israel bedre end de fleste. Han har både studeret og boet i Israel og har besøgt den jødiske stat både før, under og efter den værste massakre mod jøder siden Holocaust.
Her fortæller han MIFF, hvorfor vi må overkomme frygten, stå sammen og sige fra over for antisemitisme og Israel-had. Se interviewet her eller under:







