De groveste eksempler fra nye palæstinensiske skolebøger

Se hvad palæstinensiske børn lærer i skolen.

Allerede fra første klasse fremstilles den væbnede kamp for Palæstina som noget heroisk. (Fra: Our Beautiful Language, bind 2, Grade 1, 2019, s.83.)

Vold, martyrdød og jihad er de gennemgående temaer gennem alle tolv år i den palæstinensiske folkeskole.

– Ekstreme nationalistiske og islamistiske ideer får mere plads end før, det gælder også for matematik og naturfag, viser en ny rapport.

3. klasseselever læser et digt om at “udrydde resterne af udlændingene”

Our Beautiful Language, Vol. 2, Grade 3, 2019, p. 66. (Previously—Our Beautiful Language, Vol. 2, Grade 3, 2018, p. 64.)

Frigørelsen af hele Palæstina bliver beskrevet i et voldeligt digt for 3. klasseselever. Der tales om at “ofre blodet” for at “eliminere magtrøverne” og “udrydde resterne af udlændingene”.

Flygtningene skal vende tilbage med våben i hånden

Arabic Language (1): Reading, Grammar, Prosody and Expression, Grade 12, 2019, pp. 84–87. (Previously- Arabic Language (1): Reading, Grammar, Prosody and Expression, Grade 12, 2018, pp. 83–86.)
Denne artikel er en gave til dig fra medlemmerne i Med Israel for Fred (MIFF). Hvis du også bliver medlem, kan vi nå ud med sandheden om Israel til endnu flere. Hvis du allerede er medlem, håber vi, at du vil rekruttere en ven nu. Klik her for at gå til indmeldelsesblanket. Medlemskab er gratis året ud!

Nakba (katastrofen) slutter ikke før alle flygtninge kan vende tilbage med våben i hånden.

Kræv retten til at vende tilbage – Israel er borte

Islamic Education, Vol. 2, Grade 8, 2018, p. 88. (Previously—Islamic Education, Vol. 2, Grade 8, 2017, p. 88.)

Billedet illustrerer hvordan det vil blive når kravet om retten til at vende tilbage indfries – Israel er borte.

Israel er Satans tjener

Arabic Language, Vol. 1, Grade 7, 2019, p. 67. (Previously—Arabic Language, Vol. 1, Grade 7, 2018, p. 66.)

“Hvor er dem som vil drage mod al-Aqsa for at frigøre den fra knytnæven af de vantro, fra Satans tjenere?”

Israel slettet fra landkortet

National and Social Upbringing, Vol. 1, Grade 4, 2019, p. 7. (Previously—National and Social Upbringing, Vol. 1, Grade 4, 2018, p. 7.)

4. klasseselever får vist “Staterne i det arabiske hjemland”. Et palæstinensisk flag vajer over hele området som udgør Israel, Vestbredden og Gaza. Tilsvarende landkort over den arabiske verden – men uden Israel – indgår i skolebøger for 6. klasseselever og 11. klasseselever.

Jødernes tilknytning til Jerusalem forties

National and Social Upbringing, Vol. 1, Grade 3, 2019, pp. 29, 95. (Previously- National and Social Upbringing, Vol. 1, Grade 3, 2018, pp. 28, 92.)

3. klasseselever får at vide at Jerusalem er hellig for muslimer og kristne. Jødernes tilknytning til byen, som daterer sig meget længere tilbage i tiden end kristne og muslimer, bliver fortiet.

Historieforfalskning om Jerusalem

Social Studies, Vol. 1, Grade 7, 2019, pp. 60–61. (Previously—Social Studies, Vol. 1, Grade 7, 2018, pp. 61–62.)

7. klasseselever får fortalt at jødernes tilknytning til Jerusalem er historieforfalskning. Jøderne bliver anklaget for at “bygge nye jødiske synagoger i den gamle by som aldrig har eksisteret tidligere”. Da Jordan erobrede den gamle by i 1948 blev minst 34 (Raphael Israeli skriver 58) synagoger i byen ødelagt.

Jerusalem vil “spytte slagtningen af ​​udlændinge ud”

Arab Language, Vol. 1, Grade 10, 2019, p. 18. (Previously—Arab Language, Vol. 1, Grade 10, 2018, p. 17.)

“Artiklen sætter fokus på farerne som omgiver Jerusalem, såsom de udenlandske centre som ligger over dens byrum og tager pusten fra den, de udenlandske murer som omgiver den, kontrolposterne som begrænser dens bevægelser og de hebraiske bogstaver som truer dens kulturelle karakter. Men dette er Jerusalem – et ægte og helligt land som vil spytte slagtningen af ​​udlændinge ud og de som lader som [om de har rettigheder i byen].”

De, der dør som martyrer, får 72 jomfruer i paradis

Islamic Education, Vol. 1, Grade 9, 2019, p. 13. (Previously—Islamic Education, Vol. 1, Grade 9, 2018, p. 12.)

Elever i niende klasse får fortalt at de, der dør som martyrer vil få tilgivelse, være trygge i efterlivet og vil kunne gifte sig med 72 koner blandt jomfruerne. Han kan også be for 70 af sine slægtninge.

Børn, der deltager i jihad, er “sikkerhedsventilen i samfundet”

Islamic Education, Vol. 2, Grade 8, 2018, p. 93. (Previously—Islamic Education, Vol. 2, Grade 8, 2017, p. 93.)

Børn opmuntres til at udføre jihad for at beskytte hjemlandet og fordrive fjenden for Allahs sag.

Jihad handler om væbnet krig

Islamic Education, Vol. 2, Grade 8, 2018, pp. 49–52. (Previously—Islamic Education, Vol. 2, Grade 8, 2017, pp. 49–52)

Bogen for 8. klasseselever udvælger seks Koran-vers som definerer jihad som væbnet krigsføring. Ingen andre fortolkninger bliver præsenteret. Martyrdød er også en del af jihad og der venter en beløning til dem som vælger den vej.

München-massakren mod elleve israelske atleter støttes som et forsøg på at ramme “zionistiske interesser i udlandet”

“Fedayeen (…) forsøgte også at angribe zionistiske interesser i udlandet, såsom München-operationen i 1972 …”

Martyrdød og jihad er “den vigtigste mening med livet”

Arabic Language, Vol. 1, Grade 5, 2019, p. 20. (Previously—Arabic Language, Vol. 1, Grade 5, 2018, p. 27.)

5. klasseselever får fortalt at “at give sit liv, ofre, kæmpe, jihad og stræbe er den vigtigste mening med livet”.

Martyrerne var brændstoffet for intifadaen

History, Vol. 2, Grade 11, 2019, p. 11. (Previously—History, Vol. 2, Grade 11, 2018, p. 11.)

“Martyrernes blod var det brændstof, der drev intifadaen og gav den magt til at fortsætte.”

At ofre livet i kamp er det største

Islamic Education, Vol. 1, Grade 7, 2019, pp. 85–89. (Previously- Islamic Education, Vol. 1, Grade 7, 2017, pp. 80–83.)

Et helt kapitel handler om værdien af ​​at ofre på forskellige måder. “Livsoffer” er “den mest ædle” form for ofre, og dette sættes i sammenhæng med militære helte i den tidlige islamiske historie og i den væbnede kamp for palæstinenserne i moderne tid.”

Palæstina går fra Middelhavet i vest til Jordanfloden i øst

Social Studies, Vol. 1, Grade 6, 2019, p. 57. (Previously—Social Studies, Vol. 1, Grade 6, 2018, p. 56.)

6. klasseselever skal definere Palæstinas grænser. De går “fra Middelhavet i vest, til Jordanfloden i øst”. Israel er helt borte fra landkortet.

“Jeg ofrer mig for at befrie al-Aqsa moskeen”

Islamic Education, Vol. 1, Grade 5, 2019, pp. 65, 103. (Previously—Islamic Education, Vol. 1, Grade 5, 2018, pp. 65, 103.)

Eleverne i femte klasse bliver opmuntret til at “ofre sig” for befrielsen af Al-Aqsa. Helt siden 1967 har al-Aqsa været kontrolleret af en muslimsk organisation. Læg også mærke til landkortet hvor Israel er borte.

5. klasseselever bliver opmuntret til at følge i fodsporene på kvindelig terrorist

Arabic Language, Vol. 2, Grade 5, 2019, pp. 51–61. (Previously—Arabic Language, Vol. 2, Grade 5, 2018, pp. 51–61.)

Dalal Mugrahbi, som ledte et terrorangreb i 1978, bliver hædret i et helt kapitel i skolebog for 5. klasseselever. 38 civile israelere, inklusiv 13 børn, blev dræbt i angrebet, 71 blev såret.

I en bog for 9. klasseselever hævdes det fejlagtigt at Mughrabis angreb “resulterede i at mere end 30 soldater døde”.

Grædemuren bliver fremstillet som muslimsk

Islamic Education, Vol. 1, Grade 5, 2019, p. 63. (Previously—Islamic Education, Vol. 1, Grade 5, 2018, p. 63.)

“Al-Buraq-muren er en del af den vestlige mur af Al-Aqsa-moskeen, og muslimerne alene har absolut ret til den.”

Arealet af Palæstina inkluderer Israels areal

Social Studies, Vol. 1, Grade 8, 2019, p. 9. (Previously—Social Studies, Vol. 1, Grade 8, 2018, p. 9.)

8. klasseselever lærer at Palæstina er 27.000 kvadratkilometer. Det er det totale areal af Gaza, Vestbredden og Israel tilsammen.

Klassisk antisemitisk billedebrug

History, Vol. 1, Grade 11, 2019, p. 9. (Previously- History, Vol. 1, Grade 11, 2018, p. 9.)

En historiebog til 11. klasseselever antyder, at jøderne kontrollerer verden og bruger klassiske antisemitiske billeder. Teksten lyder: “Kulturel kolonialisme: Den farligste form for kolonialisme, fordi den angriber nationens ånd og tro.”

Jøderne er “fjender af islam”

Islamic Education, Vol. 2, Grade 5, 2019, pp. 65–66. (Previously—Islamic Education, Vol. 2, Grade 5, 2018, pp. 65–66.)

Skolebørn i femte klasse får fortalt en antisemitisk myte om, at jøderne forsøgte at dræbe profeten Muhammed. Det bliver i stor grad afvist af mainstream islam og er ikke nævnt i Koranen, skriver IMPACT-se. Jøderne bliver omtalt som “islams fjender”.

Jøderne er korrupte

Islamic Education, Vol. 1, Grade 11, 2019, pp. 10–16. (Previously—Islamic Education, Vol. 1, Grade 11, 2018, pp. 10–16.)

”Korruption af Israels børn i landet var og vil være årsagen til deres udryddelse,” hedder det i den religiøse tekst. Eleverne bliver bedt om at “forklare Israels børns korruption i lyset af disse vers.”

Ildbomber mod buspassagerer beskrives som “grillfest”

Arabic Language, Vol. 1, Grade 9, 2019, p. 61. (Previously- Arabic Language, Vol. 1, Grade 9, 2018, p. 61.)

“Det ser ud til, at der er en grillfest der med ildbomber på en af ​​busserne …”

Blodsløgn: “zionister satte ild til al-Aqsa-moskeen”

Social Studies, Vol. 2, Grade 7, 2019, p. 49. (Previously—Social Studies, Vol. 2, Grade 7, 2018, p. 52)

“Zionisterne satte ild til Al-Aqsa-moskeen den 21. august 1969,” siger denne skolebog til 7. klasse. Faktum er, at den australske kristne turist, Denis Rohan satte ild til Al-Aqsa-moskeeen.

At dø er bedre end at leve

Arabic Language, Vol. 1, Grade 5, 2019, p. 15. (Previously—Arabic Language, Vol. 1, Grade 5, 2018, p. 14.)

Teksten hædrer palæstinensiske martyrer. “At drikke koppen af ​​bitterhed med ære er meget mere sødt end et godt, langt liv med ydmygelse.”

“Martyrer har mere ære end os alle”

Arabic Language, Vol. 2, Grade 6, 2019, p. 35. (Previously—Arabic Language, Vol. 2, Grade 6, 2018, p. 34.)

Hyldest af martyrer bruges i undervisningen i grammatik.

Angreb mod soldater i naturfagsbogen

Science and Life, Vol. 1, Grade 7, 2019, p. 57. (Previously—Science and Life, Vol. 1, Grade 7, 2018, p. 57.)

Newtons andre love bliver forklaret sammen med et billede af en mand som angriber soldater med slynge.

Haifa, Jaffa og Jerusalem skal erobres

Our Beautiful Language, Vol. 1, Grade 2, 2019, p. 44. (Previously—Our Beautiful Language, Vol. 1, Grade 2, 2018, p. 42.)

“Vi bærer revolutionens flamme til Haifa, til Jaffa, til Al-Aqsa, til Klippemoskeen.”

Politisk propaganda i matematikbogen

Mathematics, Vol. 2, Grade 7, 2019, p. 97. (Previously—Mathematics, Vol. 2, Grade 7, 2018, p. 97.)

Kravet om retten til at vende tilbage vises i denne matematikbog i 7. klasse.

Krig i islams navn

Islamic Education, Vol. 1, Grade 11, 2019, pp. 114–115. (Previously—Islamic Education, Vol. 1, Grade 11, 2018, pp. 114–115.)

Jihad bliver forklaret til 11. klasseselever som en kamp mod islams fjender – de vantro. “De vantro skal gives en advarsel inden kampen, enten skal de underkaste sig islam eller leve under islamisk styre under islamiske betingelser.

Israel slettes fra landkortet

Geography, Vol. 1, Grade 10, 2019, p. 10. (Previously—Geography, Vol. 1, Grade 10, 2018, p. 10.)

Israel er fjernet fra geografikortet for 10. klasseselever. Israelske byer som Jaffa, Haifa, Safed, Tiberias, Akko og Nazareth fremstilles som palæstinensiske.

Negev ligger i Palæstina

Mathematics, Vol. 2, Grade 6, 2019, p. 9. (Previously—Mathematics, Vol. 2, Grade 6, 2018, p. 9.)

Negev-ørkenen bliver vist og beskrevet som en del af Palæstina.

I en anden skolebog for 6. klasseselever bedes eleverne beregne længden på grænsen mellem Palæstina og Egypten – den vises som hele længden mellem Eilat og Middelhavet ved Rafah syd for Gazastriben.

Flykapringer bliver beskrevet som “operationer mod zionistiske mål”

Geography and Modern and Contemporary History of Palestine, Vol. 2, Grade 10, 2019, p. 61. (Previously—Geography and Modern and Contemporary History of Palestine, Vol. 2, Grade 10, 2018, p. 61.)

PLOs flykapring af Pan Am og Lufthansa i 1973, hvor 32 passagerer blev dræbt, bliver beskrevet som “operationer mod zionistiske mål”. Angrebene mod civil luftfart kritiseres ikke og der stilles ikke spørgsmålstegn ved dem.

Mordere af civile, ubevæbnede jøder hyldes

Arabic Language (1): Reading, Grammar, Presentations and Expression, Vol. 2, Grade 11, 2019, pp. 34–38. (Previously—Arabic Language (1): Reading, Grammar, Presentations and Expression, Vol. 2, Grade 11, 2018, pp. 32–36.)

Et digt hylder tre arabere, der blev dømt og hængt af det britiske mandat i 1930. Araberne blev dømt for at myrde uskyldige, ubevæbnede jøder under de arabiske oprør/massakrer i 1929.

Jøderne bliver fremstillet som løgnere og bedragere

Islamic Education, Grade 12, 2019, p. 21. (Previously- Islamic Education, Grade 12, 2018, p. 21.)

Teksten beskriver jøderne på Muhammeds tid som løgnere og bedragere.

Jødiske hellige steder i Jerusalem bliver censureret

Geography, Grade 12, 2019, p. 121. (Previously- Geography, Grade 12, 2018, p. 133.)

Muslimske og kristne turistmål i Jerusalem bliver nævnt. Jødiske steder bliver ikke nævnt.

Palæstinas fjender har brugt bedrag og voldtægt

Arabic Language, Vol. 1, Grade 10, 2019, p. 19. (Previously—Arabic Language, Vol. 1, Grade 10, 2018, p. 18.)

5. klasseselever bliver fodret med et radikalt nationalistisk og religiøst budskab. Palæstinas fjender bliver anklaget for at have brugt forfalskning og voldtægt.

Døden er skæbnebestemt, jihad er dit kald

Islamic Education, Vol. 1, Grade 10, 2019, p. 39-40. (Previously—Islamic Education, Vol. 1, Grade 10, 2018, p. 39-40.)

Døden beskrives som uundgåelig og forudbestemt. Denne teologiske påstand er direkte knyttet til kaldet om at kæmpe jihad, uden at der er plads til andre fortolkninger.

Israel bliver dækket af det palæstinensiske flags farver

National and Life Education, Vol. 1, Grade 2, 2019, pp. 8, 13. (Previously—National and Life Education, Vol. 1, Grade 2, 2018, pp. 8, 13).

2. klasseselever bliver bedt om at lave omridset af Palæstina med deres kroppe. De bliver også bedt om at farvelægge “dit hjemland” i det palæstinensiske flags farver.

Skolebørn bliver opfordret til at ofre deres blod

Arabic Language, Vol. 1, Grade 10, 2019, p. 133. (Previously—Arabic Language, Vol. 1, Grade 10, 2018, p. 133.)

“Og vores rene blod, vil vi ikke spare, vil vi ikke spare, vil vi ikke spare.”

Løsningen på overbefolkning i Gaza er at de som bor der flytter til Israel

Social Studies, Vol. 2, Grade 9, 2018, pp. 65–69. (Previously—Social Studies, Vol. 2, Grade 9, 2017, pp. 65–69.)

“Løsningen på problemet med overbefolkning i Gaza ligger først og fremmest i tilbagevending af flygtningene til deres hjem som de fortsat har nøglen til i Beersheba, Iraq al-Manshiyya, Falluja, Webna, og andre byer, landsbyer, steder og beduinlandsbyer…”

Israel bliver anklaget for overlagt mord på børn

Arabic Language (Vocational Branch), Grade 11, 2018, p. 98

Teksten nævner en palæstinensisk digter. I et digt, “afslører han okkupationens kriminalitet og deres fejhed, når de jager og dræber børn, såsom drabet på denne babypige, Iman Hiju, i begyndelsen af ​​al-Aqsa-intifadaen i 2001”.

Zionisterne “etablerede sig med terror, udryddelse og kolonisering”

Arabic Language, Vol. 2, Grade 10, 2019, p. 28. (Previously—Arabic Language, Vol. 2, Grade 10, 2018, p. 27.)

Opgaveteksterne i 10. klasse dæmoniserer zionisterne som “kriminelle mordere”, som “lo, da de dræbte deres ofre. Det hævdes også, at zionisterne etablerede deres enhed om “terror, udryddelse og kolonisering”.

—————————————-

Så hvad har det med dig at gøre?
Palæstinensisk læsepensum og uddannelse finansieres af dine skattepenge. Både Danmark og Norge giver store summer i bistand til de palæstinensiske myndigheder (PA). MIFF har inviteret repræsentanter fra IMPACT-se til Norge for at præsentere deres rapport for stortingspolitikere og Udenrigsministeriet.

Hvis du gerne vil støtte MIFFs informationskampagne om de nye ekstreme palæstinensiske skolebøger – beder vi dig om at blive medlem af MIFF eller sende en gave:
Bankkonto 5290 9020945009
Mobile Pay 49739