Siden 10. maj har Israel forsvaret sig mod islamistiske terrorgrupper som har angrebet Israels civilbefolkning med nu knap 4000 raketter – tallet stiger konstant, også nu hvor flere israelske byer angribes.
MIFF ved af erfaring at de store danske og norske mediers fremstilling er skræv, mangelfuld og til dels helt forkert når der er krise mellem israelerne og palæstinenserne (se bogen Det falske bildet av Israel og MIFFs seneste faktatjek). Derfor har vi fra første dag optrappet vores informationsarbejde, inklusiv betalte kampagner på nettet.
I Danmark måtte MIFF desværre stoppe en hvervekampagne efter vi blev udsat for voldsomme kommentarer fyldt med yderst hadefuldt sprog. Sådan skrev vi efterfølgende på Facebook:
MIFFs tal i konfliktens første uge er rekordhøje
På miff.no havde vi 124.000 besøg. Det er dobbelt så højt som det ugentlige gennemsnit under den bedst besøgte måned under Gaza-krigen i 2014.
Tallene Facebook giver os for rækkevidde på vores side og gruppe er op mod 800.000, derudover har vi nået endnu flere via videoklip, billeder og artikler som er delt i andre sammenhænge på Facebook. MIFFs videoklip på Facebook havde over 160.000 visninger i løbet af én uge.
Twitter oplyser at MIFFs meldinger ble set 128.212 gange på én uge, YouTube oplyser at MIFFs videoklip og direkte sendinger har haft 57.498 visninger. På Instagram har MIFF nået næsten 10.000 brugere.
Til sammen er det en rækkevidde på næsten 1,1 millioner. Derudover oplyser Google at MIFFs annoncer på søgemaskinen og andre Google-tjenester havde over 900.000 visninger. Alt i alt har MIFFs information, i større og mindre formater, nået ud over mere end to millioner gange, og vi kan trygt slå fast at MIFFs argumenter er set og hørt af flere hundrede tusind indbyggere i Norge. Derudover har MIFF haft en betydelig rækkevidde i Danmark.