Tallene viser at ingen bør tage FN’s generalforsamling alvorligt

I 2019 vedtog FN's generalforsamling 25 resolutioner mod syv lande.
FN har i årtier udsat Israel for grov dobbeltstandard. Billedet er fra åbningen af FN's generalforsamling 2015 (Illustrativt foto: FN)
Vis din støtte - klik her for at blive medlem af MIFF nu eller give en gave til informationsarbejdet. Du kan også sende SMS med kodeord MIFF til 1245 (200 kr).

Nordkorea, Myanmar, Syrien, Iran og USA har alle fået én resolution mod sig i FN’s generalforsamling i 2019. Rusland har fået to.

Lande som Venezuela, Libanon, Pakistan, Algeriet, Tyrkiet, Kina, Qatar, Saudi-Arabien og Irak har ikke fået nogen resolution mod sig.

Israel har fået 18 resolutioner mod sig. 18 ud af 25 resolutioner rettet mod et enkelt land er rettet mod verdens eneste jødiske land, viser en oversigt offentliggjort af Hillel Neuer, direktør for UN Watch, på Twitter den 27. december.

-Tager du fortsat FN’s generalforsamling alvorligt? – Skriv din kommentar i kommentarfeltet nedenfor.

Du er velkommen til at kommentere på artiklen!

I vores kommentarfelt har Med Israel For Fred (MIFF) givet ytringsfrihed for medlemmer og modstandere siden 2001. Skriv dit indlæg med dit rigtige navn og hold dig til sagen. Chikane er uacceptabelt. Undgå alle former for spam. Brud på retningslinjerne medfører, at kommentarer bliver slettet eller at du bliver blokeret.

Bliv fast giver for MIFF Danmark med sms
Send FASTMIFF til 1245 (der vil blive opkrævet et fast månedligt beløb på 100 kroner på din mobilregning + alm. sms-takst). For opsigelse: Send FASTMIFF STOP til 1245. Udbyder: Med Israel for fred, Muldvad 7, 2800 Kongens Lyngby, tlf. 93 87 86 74
Giv en gave til MIFF Danmark  med sms
Send MIFF til 1245 (der vil blive opkrævet et engangsbeløb på 200 kroner på din næste mobilregning + alm. sms-takst)

Tidligere artikelNetanyahu fortsat kongen af Likud
Næste artikel2019 var årtiets bedste år for aliyah
Avatar
Conrad Myrland (f. 1979) er daglig leder og ansvarlig redaktør i MIFF. Han utviklet nettstedet på sin fritid fra januar 2001 til juli 2007. Fra august 2007 har Myrland arbeidet fulltid for MIFF. Myrland har utdannelse i økonomi og administrasjon fra Høgskolen i Stavanger og internett-studier ved Curtin University of Technology, Perth, Australia. I perioden 2001-2005 var han fungerende redaktør, deskansvarlig og journalist i lokalavisen Solabladet. Myrland har vært medarbeider for MIFFs medlemsavis Midtøsten i fokus siden 1995.

Ingen indlæg at vise